Het verzoek van een audio installatie kwam toen het pand net helemaal klaar was. “Oh ja, eigenlijk moeten ook nog iets van achtergrondmuziek hebben”.
Doordat alles al volledig was afgemonteerd, bleek het na onderzoek dat het economisch niet meer interessant was om een eenvoudig 100V luidsprekersysteem aan te leggen. Dit zat hem in het feit dat het nagenoeg onmogelijk was om in alle spreekkamers waar achtergrondmuziek moest komen, een volume regelaar te monteren. In plaats daarvan is een digitale processor geplaatst met een 8-kanaals versterker. Er is gekozen voor 2 media streamers om voor iedere locatie te kunnen kiezen uit 2 voorgeprogrammeerde muziekzenders.
In overleg is gekozen om de muziekkeuze en volumeregeling centraal op 1 PC middels een, voor de klant op maat gemaakte, interface te plaatsen en dat iedere PC op de spreekkamers eenzelfde interface krijgen met alleen de bediening voor de desbetreffende kamer.
Door de aanwezige kalender in de processor wordt het systeem automatisch iedere dag in- en uitgeschakeld, en blijft deze in de weekenden, zon- en feestdagen uit. Dit vereenvoudigd de bediening en zo blijft het systeem nooit onnodig aan staan, wat het energieverbruik ten gunste komt. Uiteraard is het systeem handmatig in- en uit te schakelen, mocht dit gewenst zijn.
In de vergaderruimte is een presentatiescherm geplaatst die gebruikt wordt voor vergaderingen (en af en toe Youtube). Content kan op afstand via elk mobiel apparaat, zoals laptop, tablet of telefoon naar het scherm gestuurd worden.